بالاخره از پنجشنبه کرایه تاکسی ها گرون شد و سرو صدای راننده ها خوابید. ولی یه نکته مهمه و دلیل عدم کاهش بار ترافیکی. خوب اولین مسئله اینه که تو ایران ما، وقتی چیزی خیلی گرون میشه به جای اینکه مردم کمتر مصرف کنن، بیشتر مصرف می کنن. از وقتی بنزین شد لیتری 700 تومن تعداد ماشین ها زیاد شده چون الان دیگه قشر فقیر و غنی همه یه دست شدن و یه جور بنزین می زنن. فقط غنی ها زودتر به این مرحله رسیدن.

مورد بهدی قیمت کرایه تاکسی نسبت به بنزین هست. من هر روز در حدود 1500 تومن پول کرایه می دم. خانومم هم همینطور. در کل یعنی روزی 3000 تومن که میشه 4 لیتر بنزین و نصفی. حالا ماشین من اگه باهاش 14 روز برم سرکار یه باک می سوزونه که 40 لیتر در 700 تومن یهنی 28 هزار تومن. ولی اگه با تاکسی برم میشه 42 هزار تومن. پس اگه من با ماشین برم 14 هزار تومن پول تو کیفم می مونه که میشه نصف باک بعدی. پس نتیجه می گیریم که با ماشین برم بهتره. در ضمن دیگه نباید توی صف  وایستم و کلی هم جای تنگ رو تحمل کنم.

دلایل فوق نشون میده که هیچوقت مصرف بنزین توی مملکت ما کم نمیشه مگر اینکه کرایه تاکسی نسبت به بنزین خیلی کم بشه و یا اینکه قوانین مربوط به ماشین خیلی سختر بشه. اونوقت همه چیز درست میشه.